Kamis, 06 Desember 2012

.......SIMULUT BUSUK.......

Apa isi dalam mulut kau tu
suka mengaibkan orang
seperti perangai tak beradat
sangatlah busuk mulut kau tu

siapa yang tak kenal dengan kau
seorang fesbuker bermulut busuk
luar nya begitu nampak cantik

sapa nya begitu santun
tutur kata nya begitu manis
bertudung kepala pula
begitu indah dan anggun

kau seorang muslimah
tapi kenapa hati dah berbangkai berulat
memang aku marah dengan fesbuker mulut busuk ini

Suka bercerita dan berdakwah
tapi tak tau dengan pasal diri
bergunjing mengenai masalah yang tak tentu berpasal

bila dapat kawan yang bermulut busuk
alamat diri akan terpuruk
meratap tangis dalam ceruk-teruk

sudah lama menahan diri
sudah lah habis kesabaran diri
selama ini aku diam saja
memekak kan telinga dari kata dimulut busuk kau

tapi aku memang tak boleh bersabar
peduli apa aku dengan kau
kau mau berkata dengan aku
atau mendengar kisahku
untuk bahan cerita gunjing kau

lambat laun orang akan tahu siapa kau
cepat atau lambat orang akan mencium mulut busuk kau tu
perangai macam haram

Tidak ada komentar:

Posting Komentar